Kongens Lyngby Marineforening

Billedarkiv
Invitationer

Marinestuen

Siden 2007 har Kgs. Lyngby Marineforenings haft egen Marinestue på Sorgenfri Slot. På restaurant Lottenborg havde vi ellers haft Marinestue siden afdelingens opstart i 1944, men som sagt flyttede vi i 2007. Vi har dog midlertidigt udlånt et lokale til Nordre Birks Garderforening, som vi glæder os til at tage i brug når garderne rykker ned i den gamle vagtstue, hvorfra nogle af Garderforeningens medlemmer har gået vagt på Slottet.

Vi har samtidig indgået en særdeles fornuftig lejekontrakt med Hofmarskallatet.

Under ledelse af foreningens banjermester Jens Olsen, har flittige, trofaste medlemmer i 2007 og 2008 foretaget en fantastisk renovering af Marinestuen, hvilken renovering stadig foregår, så som små reparationer og vedligehold.

Den store velvillighed, vi har mødt fra Lyngby Stadion vil vi fortsat benytte os af, idet vi ved meget store sammenkomster ikke kan være i Marinestuen. Mange vil sikkert spørge, hvad vi så skal bruge en marinestue til, når vi nu alligevel ikke alle kan være der - jo, det giver os en udsøgt mulighed for at samles f.eks. en gang om måneden til åbent hus, til kammeratskabsaftener, til pudseaftener og til distrikts-møder.

Samtidig har vi hermed i store træk skaffet plads til vores opmagasinerede effekter.

Mange venlige hilsener og på gensyn
Kgs. Lyngby Marineforening

Niels Hald • Lupinvej 5 • Slagslunde • 3660  Stenløse